[Interview] Guido den Aantrekker (Story) over Catherine Keyl

  • Media
  • 29 sep 2017 @ 10:38
  • Link
  • Katja Brokke
    Katja Brokke

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewTijdschriften

Catherine Keyl werkt sinds kort voor Story. Onder de noemer Catherine & Co maakt ze op freelancebasis een interviewserie met BN’ers. We spreken met de hoofdredacteur van Story, Guido den Aantrekker.

Hallo Guido. Heeft Catherine Keyl een voordeel doordat ze veel BN’ers al kent?

Dat zal zeker een voordeel zijn. Catherine kent veel BN’ers en omgekeerd kennen ze haar. Hoewel onze eigen verslaggevers professionele contacten onderhouden met praktisch elke BN’er en gewoon over hun mobiele nummers beschikken, kennen ze Catherine doorgaans nét iets persoonlijker.

Of is het juist een nadeel? Interviewkandidaten hebben immers al een beeld van haar en dat hoeft niet positief te zijn.

Bij sommige BN’ers kan dat zo zijn. Dat houd je altijd. Tot nu toe merken we daar niets van. Integendeel: Catherine krijgt louter positieve reacties. Tot nu toe heeft elke BN’er die ze vroeg ingestemd. De interviews doet ze bij hen thuis, en dat doen BN’ers meestal niet zo snel met journalisten.

Keyl heeft veel ervaring met het interviewen voor televisie, maar niet met het schrijven van interviews voor print. Wat deed je besluiten toch met haar in zee te gaan?

Catherine weet als oud-hoofdredacteur van haar eigen glossy Catherine – die ze maakte met mediaonderneemster Annemarie van Gaal – natuurlijk van de hoed en de rand, wat een goed verhaal betreft. Daarnaast schrijft ze boeken en columns, én zette ze een eigen online community op. Het meest bekend is Catherine van destijds haar RTL4-talkshow Catherine, die ze vijf jaar lang elke werkdag bracht. Daar keken steevast een miljoen mensen naar. Niet voor niets: Catherine is als geen ander in staat om bijzondere verhalen uit mensen naar boven te halen. Daarmee is ze per definitie geschikt voor Story.

Hoe is de interviewserie tot stand gekomen?

We spraken elkaar een keer ergens en toen zei Catherine spontaan dat het haar zo leuk leek om interviews te doen voor Story. Daar zijn we ter plekke over gaan doorpraten en daar kwam de huidige serie uit voort. De eerste afspraak met een BN’er was al een week later. Het idee van de drie herinneringen, anekdotes of voorwerpen kwam van Story. We hebben wekelijks al de nodige interviews, dus ik vond het beter om er een speciaal format voor te bedenken.

Uit hoeveel interviews bestaat de serie en wie komen we allemaal tegen?

Vooralsnog acht interviews. Catherine pendelt tussen het Gooi en Zuid-Afrika, waar haar levenspartner Peter woont. Daardoor is het lastig om de serie langere tijd door te trekken; de interviews vergen de nodige voorbereiding, want Catherine pakt het grondig aan. Wellicht gaan we er op een later moment mee door. Ik had Catherine toevallig net nog aan de lijn, en de laatste BN’er is inmiddels ingepland. Laura Fygi en BZN’s Jan Keizer hebben inmiddels in Story gestaan en onder anderen Tineke Schouten, Lee Towers en Frans Bauer komen nog. Allen topartiesten met een interessant bestaan.

Hoe gaat het verder met Story? Wat zijn de toekomstplannen?

Het gaat erg goed met Story. Tegen de marktontwikkelingen voor printmedia in, steeg onze gemiddelde losse verkoop de afgelopen negen maanden. Een terecht compliment voor ons hardwerkende Story-team. Wat mij verder opvalt, is dat Story steeds vaker én meer als bron gebruikt wordt in andere media, voor wat betreft primeurs en ander nieuws. We zijn de absolute marktleider in spraakmakendheid. Mijn ambitie met Story is om die nummer 1-positie blijvend te behouden.

Wat is het laatste nieuws?

De meest recente Story had de onthullende foto’s van de hereniging van Estelle Cruijff en Badr Hari, plus een interview met de gedumpte minnaar van het markante mediafenomeen Barbie. Onze lezers zijn daar dol op. En ikzelf trouwens ook – smullen!

Foto Den Aantrekker: Roland Gaedtgens

 

Katja Brokke

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken